Studenti GJO navštívili Čínu

Naše cesta započala 18.9.2024 na Letišti Václava Havla v Praze a po delší pauze jsme pokračovali letem z Paříže do Pekingu. Ve čtvrtek jsme se ubytovali v hotelu a poté začali objevovat krásy Pekingu.

V plánu na příští den byla prohlídka několika památek, včetně náměstí Tiananmen, Zakázaného města a Chrámu nebes. Na odpoledne byla naplánována návštěva místního Red Theatre s akrobatickou show. Naneštěstí však došlo k neočekávaným událostem, které nám zkomplikovaly návštěvu již zmíněných památek.

Další den byl v programu celodenní výlet na Velkou čínskou zeď. Po úspěšném výletu jsme se unavení vrátili do hotelu a začali se připravovat na přesun do Jinanu.

Do Jinanu jsme se vydali čínským rychlovlakem, který dokázal jet až 300 km/h. Po následném příjezdu a přivítání od pana ředitele a ostatních, jsme se autobusem vydali do školy na uvítací ceremonii. Připravený proslov měl nejen čínský ředitel, ale i náš pan ředitel a lidé ze zastupitelstva jak čínské, tak české školy. Poté probíhalo rozřazování do rodin a seznamování se s našimi čínskými kamarády.

V příštích třech dnech jsme poznávali čínský školní systém, tradice, zvyky a navštěvovali některé z čínských hodin. Během těchto dnů jsme se naučili část umění tai-chi, tance s vějíři a poslední den jsme malovali kaligrafii a vařili tradiční knedlíčky. Měli jsme opravdu pestrý program.

Nebyli jsme však pouze ve škole. Čínská škola pro nás připravila i poznávání Jinanu s průvodcem. Podívali jsme se k jezeru Daming, jeho krásných parků a k jeho pramenům. Zpět jsme se další den vraceli opět rychlovlakem a autobusem do hotelu u letiště. Hotel byl luxusní, takže pokud si někdo stěžoval na spánek nebo na matrace našich čínských kamarádů, zde se mohl konečně vyspat. Další den na nás čekala pouze snídaně a let přes celý den. Zpět jsme se vrátili unavení a těšili jsme se domů.

Chceme tímto poděkovat naší i čínské škole, která tuto výměnu umožnila. Dále děkujeme Odboru školství Středočeského kraje, který nám každému přispěl nemalou částkou. Proto ještě jednou děkujeme. Tento pobyt pro nás určitě bude nezapomenutelnou součástí našeho života.

Zde jsou citace ze zážitků některých studentů: „ Rodina mě přijala skvěle, připravila mi pestrý program, který jsem si moc užila. “ „ Přesvědčili jsme se o tom, že jsme každý stát opravdu jiná kultura. Dokonce mě kvůli studiu chtěli ostříhat. “ „ Překvapilo mě, že Jinan má skoro stejně obyvatel jako celá Česká republika. “ „ Sešli jsme se skvělá parta a moc jsme si to společně užili. Byl to opravdu silný zážitek. Budu na to ráda celý život vzpomínat. Všem bych přála se tam dostat a zažít to.” “Při procházce večerním Pekingem jsem se díky všude přítomným kamerám cítila bezpečně”

Natálie Veselá C2A

Stovky fotografií z našeho výjezdu do Číny si můžete prohlédnout ve fotogalerii GJO:

Fotogalerie 1

Fotogalerie 2

Fotogalerie 3

Publikováno v kategorii Různé.